14 december 2021

Aandacht voor dierenwelzijn in supermarkten

De NZO heeft kennisgenomen van de resultaten van het onderzoek van Questionmark naar dierenwelzijn van producten in supermarkten. Het is positief dat er ook bij zuivelproducten in supermarkten, naast aandacht voor natuur en klimaat, aandacht is voor dierenwelzijn. De Nederlandse zuivelsector heeft daarin de nodige stappen gezet. Consumenten kochten in 2020 dan ook 11 procent meer duurzame zuivelproducten in de supermarkt dan in 2019.

Zo werken zuivelbedrijven samen met retailers aan keurmerken en marktconcepten, zoals Beter voor Koe, Boer en Natuur, Biologisch, Caring Dairy, On the way to PlanetProof. Daarnaast hebben zuivelondernemingen en melkveebedrijven de afgelopen jaren samen meerdere instrumenten ontwikkeld om de gezondheid en het welzijn van koeien te bevorderen. Deze aanpak zorgt voor een continue verbetering van het welzijn van alle koeien in Nederland.

Volg ons op:
© Copyright - Nederlandse Zuivel Organisatie - Privacy policy