• nl
23 april 2021

Zuivelpak.nl campagne ‘Kijk, ruik, proef en vouw!’

Begin april is een nieuwe campagne van Zuivelpak.nl van start gegaan. De campagne laat dit keer zien hoe je als consument verspilling van zuivel kunt voorkomen en voor een betere recycling van kartonverpakkingen kunt zorgen. Dit voorkomt voedselverspilling, draagt bij aan een betere afvalverwerking en aan een beter milieu.

In de nieuwe campagne ‘Kijk, ruik, proef en vouw!’ wordt uitgelegd dat melk en yoghurt vaak nog goed zijn, ook ná de THT-datum. Door te ‘kijken, ruiken en proeven’ kun je als consument beoordelen of de melk of yoghurt nog geschikt is voor consumptie. En door het pak op te vouwen, kun je een extra portie uit het zuivelpak halen én kan het pak beter worden gerecycled. Het Voedingscentrum ondersteunt het advies om bij melk, yoghurt en kwark te kijken, ruiken en proeven wanneer de THT-datum is verstreken.

Zuivelpak.nl is een initiatief van de zuivelfabrikanten, de supermarktbranche en drankenkartonproducenten. In eerdere campagnes van Zuivelpak.nl werden consumenten geïnformeerd over hernieuwbare grondstoffen, waar steeds meer drankenkartons van zijn gemaakt, en over de recycling van kartonnen drankverpakkingen. De commercial ‘Zuivelpak – kijk, ruik, proef en vouw!’ is tot aan de zomer te zien als pre-roll bij RTLXL. Daarnaast wordt de campagne continu gepromoot via Facebook, het Zuivelpak YouTube-kanaal, de campagnewebsite www.zuivelpak.nl en andere online en offline media.

Volg ons op:
© Copyright - Nederlandse Zuivel Organisatie - Privacy policy