• nl
08 september 2021

Aandacht voor zuivel in Verspillingsvrije week

De campagne van Zuivelpak ‘Kijk, ruik, proef en vouw’ brengt tijdens de Verspillingsvrije week (7 t/m 13 september) het tegengaan van verspilling van zuivel onder de aandacht. Onder andere via een commercial op televisie en informatieve berichten op Facebook.

Met de campagne ‘Kijk, ruik, proef en vouw!’ worden consumenten gestimuleerd en geïnspireerd om álles uit het zuivelpak te halen. Het belangrijkste advies is om na de THT-datum te kijken, ruiken en proeven of een pak melk of yoghurt nog goed is. Op die manier kunnen consumenten veel voedselverspilling voorkomen. Daarnaast levert ook het goed opvouwen van een yoghurt- en vlapak een extra portie zuivel op. Een plat en leeg pak helpt bovendien bij een efficiënte inzameling en goede recycling van drankenkartons.

Zuivelpak is een initiatief van de zuivelindustrie, de supermarktbranche en drankenkartonproducenten. Meer informatie: www.zuivelpak.nl.

Volg ons op:
© Copyright - Nederlandse Zuivel Organisatie - Privacy policy