De NZO is op 14 oktober 2024 gestart met de publiekscampagne ‘Zuivel. Bouwstoffen voor harde werkers’ over de bijzondere voedingswaarde van zuivel. Want zuivel bevat belangrijke bouwstoffen voor harde werkers. Daar zijn we trots op en dat willen we iedereen laten weten.
In meerdere commercials laten we personages zien die hard aan het werk zijn en voor wie zuivel een bijdrage levert om gezond te blijven. We zien een peutertje dat groeit in haar slaap, een sporter die herstelt na z’n eerste fitness-sessie en een gepensioneerde man die lekker druk is in de tuin. Stuk voor stuk harde werkers voor wie zuivel goed is.
Zuivelproducten leveren voedingsstoffen die ons lichaam nodig heeft, zoals eiwitten en calcium en vitaminen B12 en B2. Daarom past zuivel in een gezond voedingspatroon. Halfvolle en magere melk en melkproducten, waaronder kwark en yoghurt, en kaas (20+ en 30+) staan in de Schijf van Vijf van het Voedingscentrum.